Ryanair – annullerede billetter


En masse ris til Ryanair. Først ændrer de en afgang fra fredag til torsdag, derfor vælger jeg at benytte mig af muligheden for at få denne billet refunderet. Idag får jeg en besked på mail om at beløbet er refunderet, og kan ses på min konto indenfor 5 dage. Til min store forundring har de dog annulleret begge billetter for mig (udrejse og hjemrejse), og ikke kun den ene jeg valgte. Kan kun klage på FAX til Ryanair, og det er ikke ligefrem noget jeg ejer. Står derfor lidt med håret i postkassen, da jeg nu har en hjemrejse billet hos et andet selskab, men ingen udrejse billet!! Virkelig dårlig service af Ryanair!!
_____
UPDATE: Ovenstående hændelse er ikke kun sket for mig, men også en øvrig kammerat, som i øvrigt måtte betale et par 100 kr. ekstra ved at bestille en ny billet. Vi er de eneste der har fået besked fra Ryanair vedr. refundering, hvilket vil sige at der stadig er 2 personer der stadigvæk ikke har hørt noget. Indtil videre har de 2200 kr. liggende hos Ryanair.
_____
22.02.10
De sidste 2 der manglede at få pengene tilbage, har fået deres billetteret annuleret og refunderet korrekt. Dvs. at Ryanair fejlede i 2 ud af 4 tilfælde. Håber ikke andre skal opleve det samme som os.
Velkommen i klubben……
SÅ dårlig kundeserive, men det er hvad de tjener deres penge på.
Jeg selv, skulle til London i december, deres online tjeck-in var ude af drift og hvad sker der så? ja, så måtte jeg jo betale 600 kroner pr. billet i lufthavnen og “prøve at klage, når jeg kom hjem”
Personligt rejser jeg ikke med ryanair igen, så hellere betale 1-400 kroner ekstra ved SAS osv., og være sikker på at komme afsted til aftalt tid og pris.
Hej Sarah.
Det er da virkeligt også surt med din oplevelse, især det at du jo ikke kunne stille noget op når hjemmesiden var ude af drift. Prøvede du at klage? og hvad skete der?
Altså i og med at jeg ikke betaler dem noget efter refundering, kan de ikke tjene pengene på mig ved at annullere rejsen.
Kan godt forstå du vælger dem fra pga. din oplevelse og hellere vil have større tryghed ved at vælge noget andet.
Overvejer lidt det samme når jeg nu skal ha’ bestilt billet til udrejsen, dog giver det lidt problemer med hensyn til den påtænkte rejsedag.
Det skal siges at jeg har haft en god oplevelse med Ryanair, da jeg kom afsted til London for 28 kr. tur-retur (inkl. afgifter) i December, uden at der blev ændret ved rejsedagen, blev pålagt ekstra gebyrer eller annulleret billetter fejlagtigt.